De Snack-Attack!

19 okt De Snack-Attack!

HERKEN HET VERSCHIL TUSSEN ‘HOOFD-HONGER’ EN ‘BUIK-HONGER’, DOE DE SNACK-ATTACK!

‘Hoofd-honger’ herken je door dat je selectief bent in de keuze wat je wilt gaan eten. Bijvoorbeeld je hebt zin om patat te eten omdat je langs een snackbar loopt en er een heerlijke geur tegemoet snackattackkomt. Of dat je ‘s avonds na het eten meteen zin hebt in zoet. Je hebt net gegeten dus echt honger kan het niet zijn.
‘Buik-honger’ herken je aan dat je buik rommelt. Het maakt dan niet zoveel uit wat je te eten krijgt. Voordat je gaat beginnen met eten is het belangrijk om eerst wat te drinken. Je lichaam geeft bijna het zelfde signaal af wanneer het trek of dorst heeft. Heb je na het drinken nog steeds trek? Eet dan volkoren producten, groenten of fruit. Heb je hier geen trek in?? Dan heb je waarschijnlijk ‘hoofd-honger’. Geef hier niet aan toe maar zoek afleiding door iets te gaan doen waardoor je gedachten niet meer bij eten is. Loop vooral niet naar het eten toe maar ga bijvoorbeeld een boek lezen, met een vriend(in) bellen of buiten wandelen.  

Deel mijn blog op        

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.