Gezonde en lekkere keuzes tijdens het paasweekend!

12 apr Gezonde en lekkere keuzes tijdens het paasweekend!

Het paasweekend staat weer voor de deur en voor velen staat dit weekend in het teken van lekker (en veel) eten met de familie. Achteraf hoor je vaak dat men weer veel te veel heeft gegeten. Wist je dat in 1 pistoletje 239 calorieën zit? Dit betekend dat een gemiddelde brunch van 2 pistoletjes en een plakje suikerbrood inclusief beleg en een glas jus d’orange op meer dan 750  calorieen uitkomt. Daarnaast snoep  je gedurende het weekend natuurlijk volop van de chocolade paaseitjes. Aiiii! Dat kan veel beter (en ook  heel lekker!) naar mijn idee!

Kijk nog eens terug naar de recepten die eerder voorbij zijn gekomen:

  • Vorig jaar deelde Evelien haar recept van de Rode vruchten Parfait!
  • Een eiersalade kan natuurlijk niet ontbreken tijdens het paasweekend. Ben je al bekend met de overheerlijke eiersalade van Laura? Lekker op een getoast volkoren broodje of een volkoren cracker!
  • Mijn favoriete ontbijt zijn gezonde wentelteefjes. Hier kun je bij iedere speciale gelegenheid mee uitpakken!
  • Een muffin is een Brits baksel dat een beetje tussen brood en cake inzit. Ken je de havermout muffins met blauwe bessen van Evelien al? Om het nog gezonder te maken raad ik aan om de suiker te vervangen voor appelmoes zonder toegevoegde suiker.

Maar denk ook eens aan volkoren wraps. Deze kun je uiteraard op allerlei manieren vullen: Ik heb bovenstaande besmeerd met hutenkase en belegd met sla en zalm.

Ook zijn de gebakken eitjes in paprika ringen om door een ringetje te halen!

Serveer ook een schaal met gesneden meloen of ander fruit naar keuze!

Geschreven door: Yvonne Hollander, diëtist.

Deel mijn blog op        

Geen reactie's

Geef een reactie